SIMATIC FDE Gateway یکپارچه سازی IT و OT

MARZO 4, 2023 INDUSTRIAL COMMUNICATIONS SIEMENS

در عصر دیجیتالی شدن، داده ها طلای جدید هستند. زیمنس با مجموعه جدید فعال‌سازی داده‌های میدانی خود، اکنون داده‌های میدانی بلااستفاده را برای فناوری اطلاعات در دسترس قرار می‌دهد و بنابراین شرکت‌های تولیدی را کارآمدتر و آینده‌نگر می‌سازد. در بسیاری از کارخانه‌های تولید، هنوز پتانسیل‌های پنهان زیادی برای بهینه‌سازی در سطح زمین وجود دارد، به عنوان مثال در ماشین‌ها و سیستم‌های خودکار.

در حال حاضر تنها حدود 20 درصد از حجم کل داده ها استفاده می شود. تاکنون داده ها توسط کنترلر در اختیار سیستم های فناوری اطلاعات قرار می گرفته است که داده ها را از طبقه فروشگاه به سیستم های لبه یا ابری ارسال می کند. این بدان معناست که داده‌هایی که در کنترل‌کننده در دسترس نیستند، مانند اطلاعات مربوط به راه‌اندازی، برای IT در دسترس نیستند. اکنون Field Data Enablement همگرایی داده های IT و OT را بدون نیاز به برنامه ریزی مجدد کنترلر امکان پذیر می کند. این باعث می‌شود که داده‌های OT برای سیستم‌های IT قابل دسترسی باشد که در غیر این صورت بلااستفاده باقی می‌مانند یا تنها با صرف زمان و تلاش زیاد و با اختلال در کارخانجات تولید قابل دسترسی هستند.

فعال سازی داده های فیلد از طریق سخت افزار یا نرم افزار FDE از ماه آوریل به عنوان یک راه حل سخت افزاری یا به عنوان یک برنامه در دسترس خواهد بود: هر دو می توانند به طور مستقل استفاده شوند. درگاه SIMATIC FDE را می توان برای دسترسی به دستگاه هایی در سطح میدانی که با اتصال اتوبوس دائمی به اتوماسیون یا کنترلر متصل نیستند، استفاده کرد. برنامه Field Data Enabler PROFINET را می توان روی IPC SIMATIC نصب کرد.

اکتساب داده به موازات اتوماسیون از طریق اتصال PROFINET موجود انجام می شود . این برنامه همچنین می تواند از این اتصال برای دسترسی مستقیم به تمام داده های دستگاه های میدانی که از طریق IO-Link به سیستم I/O غیرمتمرکز متصل هستند، استفاده کند. بدین ترتیب داده‌های OT، مانند اطلاعات وضعیت با ارزش از حسگر، می‌توانند در دسترس IT قرار گیرند. همگرایی IT و OT تصمیمات ایمن و مبتنی بر داده را امکان پذیر می کند

اجرای آسان در سبز یا قهوه ای Field Data Enablement را می توان به راحتی در سیستم های موجود ادغام کرد، زیرا هیچ حسگر اضافی نیازی به نصب مجدد ندارد. اپراتورها می توانند از حسگرهایی که قبلاً برای اتوماسیون در لایه OT استفاده می کردند برای تجزیه و تحلیل بیشتر در محیط IT استفاده کنند. پیکربندی FDE بدون نیاز به برنامه نویسی آسان است. به جای برنامه نویسی لازم برای راه حل های اینترنت اشیا، تنها چیزی که نیاز است پیکربندی اطلاعات موجود است. علاوه بر این، پارامترهایی مانند زمینه و مرجع معنایی را می توان مجددا استفاده کرد و نیازی به تعریف مجدد نیست. اینگونه است که Field Data Enablement ادغام OT و IT را در گیاهان با هر اندازه ای پیش می برد.