عملیات صنعتی در مقابل هوش مصنوعی در اتوماسیون صنعتی

ABRIL 14, 2023 ARTIFICIAL INTELLIGENCE IIOT & CLOUD & ANALYTICS SIEMENS

زیمنس Industrial Operations X را معرفی می کند، یک مجموعه باز و قابل همکاری برای اتوماسیون و عملیات تولید صنعتی. مجموعه جدید بخشی از زیمنس Xcelerator است، پلتفرم تجارت دیجیتال باز که شامل مجموعه‌ای از نرم‌افزار و سخت‌افزار متصل، اکوسیستمی از شرکا و یک بازار است.

Industrial Operations X راه حلی برای مهندسی تولید، اجرا و بهینه سازی در دنیای جدید همگرایی IT/OT است. این بر روی ادغام قابلیت‌های فناوری اطلاعات پیشرفته و روش‌های اثبات شده از عملیات نرم‌افزاری در دنیای اتوماسیون تمرکز دارد: کد پایین، لبه، محاسبات ابری و هوش مصنوعی (AI) با فناوری اتوماسیون پیشرو در صنعت و خدمات دیجیتال ترکیب شده‌اند. نتیجه: کارخانه‌ها و خطوط تولید انعطاف‌پذیرتر و مدولارتر می‌شوند تا مشتریان بتوانند با کلیک یک دکمه به تغییرات واکنش نشان دهند.

آوردن قابلیت های پیشرفته IT و نرم افزار به اتوماسیون یک کارخانه Industry 4.0 هر ماه به طور متوسط ​​2200 ترابایت داده تولید می کند. راه‌حل‌های Industrial Operations X این داده‌ها را عملی می‌کنند، به عنوان مثال، با استفاده از قابلیت‌های تحلیل هوش مصنوعی. مطالعات مستقل نشان می دهد که یک کارخانه دارای قابلیت دیجیتالی افزایش تولید را تا 30 درصد ارائه می دهد. برای باز کردن این پتانسیل، زیمنس چندین نمایش جهانی را در Hannover Messe به نمایش می‌گذارد:

مجازی سازی اتوماسیون: معرفی یک کنترلر کاملا مجازی بر اساس عملکردهای اثبات شده SIMATIC S7-1500 ، کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی مجازی (PLC) مستقل از سخت افزار است و به برنامه ها اجازه می دهد تا به صورت متمرکز مدیریت شوند و به طور انعطاف پذیر اصلاح شوند تا نیازهای متغیر مشتری را برآورده کنند. پروژه‌های PLC را می‌توان با کنترل مجازی مقیاس‌بندی کرد و به راحتی از طریق رابط‌های داده باز در سایر پیشنهادات فناوری اطلاعات ادغام کرد.

ساخت اتوماسیون قابل برنامه ریزی با کد IT: Simatic AX Simatic AX یک محیط توسعه آشنا را بر اساس کد ویژوال استودیو و کنترل نسخه از طریق GIT و سایرین به متخصصان فناوری اطلاعات ارائه می دهد. Simatic AX مبتنی بر ابر است و به عنوان یک سرویس در دسترس است.

تجسم برای محیط Industrial Edge: WinCC Unified for Industrial Edge با Industrial Edge، مدیریت نرم افزار در ماشین ها آسان تر، انعطاف پذیرتر و ایمن تر است. برنامه های متنوعی در حال حاضر در دسترس است که بر روی اکتساب، پیش پردازش و تجزیه و تحلیل داده های ماشین یا کارخانه متمرکز شده اند.

زیمنس به طور مداوم آخرین پیشرفت های فناوری IT را در راه حل های اتوماسیون موجود (مانند SIMATIC S7، SIMATIC WinCC، SIMATIC PCS neo، SINUMERIK) ادغام خواهد کرد. مشتریان صنعتی همچنین از طیف گسترده ای از پیشنهادات قابل همکاری زیمنس و جامعه بزرگی از شرکا بهره مند خواهند شد.

سدریک نیک، عضو هیئت مدیره شرکت Siemens AG و مدیرعامل صنایع دیجیتال، می‌گوید: «با Industrial Operations X، ما OT را با سرعت نرم‌افزار سازگار می‌کنیم. و با استقرار هوش مصنوعی در فروشگاه، تولیدکنندگان را قادر می‌سازیم تا به ترابایت داده‌های اتوماسیون قفل شده در کارخانه‌هایشان دسترسی داشته باشند تا در نهایت بتوانند پایدارتر شوند.»

Insights Hub: تبدیل اینترنت اشیاء صنعتی به بینش عملی زیمنس MindSphere را در هسته مجموعه نرم افزارهای عملیاتی خود با تمرکز قوی تر بر ارائه ارزش تجاری از داده های اینترنت اشیا ادغام خواهد کرد. زیمنس برای تأکید بر تعهد خود به ارزش برنامه از اینترنت اشیاء صنعتی، MindSphere (شامل شرکا و توسعه دهندگان در سراسر جهان) را به عنوان بخشی از Industrial Operations X و اکوسیستم زیمنس Xcelerator به Insights Hub تبدیل می کند. Insights Hub تمرکز بر توانمندسازی تولید هوشمند برای ایجاد بینش عملی از داده‌های دارایی و عملیات، با تجزیه و تحلیل داده‌ها به صورت محلی یا در فضای ابری، و تبدیل آن به ارزش را برجسته می‌کند. زیمنس با Insights Hub راه‌حل‌های صنعتی اثبات‌شده اینترنت اشیا را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که شامل برنامه‌های کاربردی مختلفی مانند پیش‌بینی کیفیت Insights Hub برای بهبود فرآیندهای بازرسی کیفیت و کار مجدد است.

با راه اندازی Industrial Operations X، زیمنس فرآیندهای تولید صنعتی را سازگارتر، خودمختارتر و انعطاف پذیرتر می کند تا بتوانند به تغییرات واکنش سریع نشان دهند. این به مشتریان بزرگ و کوچک امکان می دهد تا به شرکت های دیجیتالی پایدار تبدیل شوند.